16 kwi 2008

Rok po, czyli przygotowania do Euro 2012.

8 maja 2007 na wspólnej konferencji władze Warszawy i władze samorządu województwa mazowieckiego zaprezentowały najważniejsze wspólne zadania, które miały być zrealizowane do Euro 2012:
Wsparcie władz centralnych przy kluczowych projektach, m.in. przy realizacji rządowego projektu budowy Narodowego Centrum Sportu, obejmującego stadion narodowy, centrum kongresowe, basen olimpijski, boiska treningowe i hotele oraz współpraca przy przebudowie dworców kolejowych i autobusowych w Warszawie.

Odciążenie Okęcia za pomocą lotnisk regionalnych na Mazowszu. Ich budowa ma duże znaczenie prorozwojowe dla całego województwa. Wielu turystów przyjeżdżających na Mistrzostwa, będzie korzystać z usług tanich przewoźników. Regionalne lotniska, które z założenia mają obsługiwać właśnie tanie linie lotnicze, muszą zatem powstać jak najszybciej.

Stworzenie dobrych i szybkich połączeń kolejowych i drogowych łączących regionalne lotniska ze stolicą. W pierwszej kolejności modernizowane będą drogi: nr 630 Nowy Dwór Mazowiecki – Jabłonna; nr 580 Warszawa – Leszno – Kampinos – Żelazowa Wola – Sochaczew; nr 575 Płock – Nowy Kazuń.

Uruchomienie linii kolejowej łączącej nowo powstały Port Lotniczy Warszawa-Modlin ze stolicą i lotniskiem Okęcie. Trasę obsługiwałyby Koleje Mazowieckie.

Usprawnienie połączeń transportowych łączących Warszawę i obszar metropolitalny z regionem. Obie strony zgodziły się, że do najważniejszych inwestycji w tym zakresie należą modernizacje m.in. dróg: nr 634 Warszawa –Zielonka – Wołomin – Miąse – Tłuszcz – Wólka Kozłowska; nr 719 Warszawa – Pruszków – Żyrardów – Kamion; nr 721 Nadarzyn – Piaseczno – rz. Wisła – Wiązowna – Duchnów; nr 724 Warszawa – Konstancin – Jeziorna – Góra Kalwaria.

Rozwój nowoczesnego transportu publicznego miejskiego i podmiejskiego (budowa II linii metra, modernizacja i rozbudowa WKD i SKM, linii tramwajowych i integracja systemu transportu szynowego, budowa parkingów „Park&Ride”, zwiększenie liczby połączeń, modernizacja i zakup taboru).

Utworzenie ekspresowej obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Puławska” – węzeł „Lubelska”, uzupełnienie obwodnicy drogą ekspresową S8/S7 węzeł Opacz – węzeł Paszków wraz z powiązaniami z drogą krajową nr 7 w węźle Magdalenka oraz budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku węzeł „Marki” – węzeł „Lubelska”.

Organizacja Euro 2012 stwarza także okazję do promocji walorów turystycznych Mazowsza. Wstępnie omówiono projekt „Turystyka Mazovia” dotyczący m.in. promocji doliny Wisły i Bugu oraz Kampinoskiego Parku Narodowego.

Przygotowanie listy rekomendowanych miejsc na terenie Mazowsza i Warszawy, w których mogłyby zostać zlokalizowane „piłkarskie wioski sportowe”. Mieszkające w nich drużyny piłkarskie miałyby do swojej dyspozycji odpowiednie zaplecze techniczno-sportowe.
Źródło: Link do strony.

W prezentacji multimedialnej Ratusz zaprezentował najważniejsze inwestycje warszawskie:


Żeby lepiej obejrzeć prezentację należy kliknąć na View on slideshare i wybrać opcję Full.

Dzisiaj w ramach konferencji prasowej "Euro 2012 - stan przygotowań" zaprezentowano "Listę przedsięwzięć Warszawy związanych z przygotowaniami do Euro 2012 w zakresie drogownictwa i transportu":


Żeby lepiej obejrzeć prezentację należy kliknąć na View on slideshare i wybrać opcję Full.

Pełna informacja prasowa znajduje się tutaj.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zaprezentowanej tu "Listy przedsięwzięć Warszawy związanych z przygotowaniami do Euro 2012 w zakresie drogownictwa i transportu"
już nie ma stronie pod podanym linkiem. A wielka szkoda, bo były tam bardzo ciekawe informacje, a tu na stronie jest mało czytelna.

pretm pisze...

OK, mam oryginalny pdf, więc przerobie go na coś łatwego do wrzucenia na stronę i umieszczę w oddzielnej notce.

Publikowanie komentarza

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.