30 sty 2008

Przetarg ZTM na ochronę w komunikacji miejskiej.

Wygląda na to, że ZTM postanowił dalej brnąć w zatrudnienie 28 ochroniarzy do zapewnienia bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej (nasza komunikacja to 1 800 autobusów i ok. 800 wagonów tramwajowych).

Dzisiejsza Rzeczpospolita w O bilety do kontroli może zapytać ochroniarz opisuje jak ochroniarze mają również dbać o bezpieczeństwo kontrolerów. Poniżej fragment dotyczący planów ZTM i przetargu na obsługę ochroniarską:
Ochrona kontrolerów to element umowy z firmą G4. Na jej mocy od października 14 ochroniarzy jeździ codziennie komunikacją miejską, a 14 kolejnych czeka na sygnał do interwencji w radiowozach. Usługa od października do końca grudnia kosztowała 920 tys. zł (ZTM podpisał aneks do końca stycznia, bo przetarg na obsługę ochroniarską w tym roku opóźniły protesty odrzuconych firm).

Czy usługa jest skuteczna? Dzwoniący do „Rz” czytelnicy skarżą się, że czasem ochroniarze drzemią gdzieś tuż za kierowcą, np. na linii 713. Jak ustaliliśmy, ochroniarze interweniują bardzo rzadko. – Ich skuteczności nie mierzy się liczbą interwencji. Ochroniarze powinni odstraszać. To działanie prewencyjne – upiera się Krajnow.

Według szefowej miejskiego Biura Bezpieczeństwa Ewy Gawor najlepszym rozwiązaniem byłyby kamery w autobusach i tramwajach. W stolicy są w zaledwie kilkudziesięciu z ponad 1,8 tys. pojazdów.
Źródło: Janina Blikowska, Konrad Majszyk, O bilety do kontroli może zapytać ochroniarz, Rzeczpospolita, link do strony.

Na stronach ZTM jest opublikowany dokument z informacją o wyborze najkorzystniejszej oferty:



365 dni tej ochrony będzie kosztowało miasto prawie 3 miliony 700 tys. zł.

Kiedy Pani Dyrektor mówi, że najlepszym rozwiązaniem byłby monitoring w komunikacji, to ma rację. Szczególnie jeżeli chodzi o prewencję do której odwołuje się rzecznik ZTM. Obietnica instalacji kamer w każdym wagonie i autobusie jest w programie wyborczym Pani Prezydent (tak jak kamery "na przystankach i pętlach tramwajowych, na peronach i w miejscach dojścia do stacji kolejowych").

Za te same pieniądze wydane na tą ochronę w jednym roku można byłoby wyposażyć w monitoring około 265 autobusów.

I tak przy okazji: W ramach tego przetargu parkingi "Parkuj i jedź" będzie ochraniała Agencja Ochrony Osób i Mienia "Zubrzycki". Wygooglowanie z hasłem znanej służby pozostawiam zainteresowanym (zwrócono mi na to uwagę, przy okazji Sylwestra 2007).

1 komentarz:

Hammer pisze...

W przeszłości firm ochroniarskich nie ma co grzebać.

Wszystkie większe agencje ochrony powstały na początku lat 90tych z byłych SBeków. Każda agencja musiała dostać koncesję z... MSW.

Prześlij komentarz

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.