8 paź 2007

Zabawa w remonty, czyli zima odwołana?

Z przerwaniem remontu na Puławskiej (tzn. oddanie jezdni w kierunku Ursynowa pod koniec tego tygodnia, wycofanie się z remontu jezdni w stronę centrum, który był zaplanowany na następne dwa miesiące i powrót do prac w połowie 2008) było tak:

Pojawiła się nieoficjalna informacja w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim, że remont zostanie przerwany.

Następnie koordynator ratusza ds. remontów Wiesław Witek na stronach miasta w specjalnym klipie informuje, że po uzgodnieniach z wiceprezydentem Wojciechowiczem remont zostanie dokończony w 2008.

Po tych informacjach wykonawca zapowiada, że przesunięcie remontu oznacza wzrost kosztów inwestycji.

Jakie miały być przyczyny? Nadchodząca zima, zbyt duże utrudnienia w ruchu, konieczność wyłączenia tramwajów. Ja dorzucam jeszcze nadchodzące wybory.

Ale gdyby brakował nam jeszcze zamieszania w tej sprawie to sobotnia Rzeczpospolita napisała tak:
Do 15 października zostanie dopuszczony do ruchu kolejny odcinek jezdni w kierunku Ursynowa - od Racławickiej do Woronicza. Będziemy nią jeździli w kierunku centrum, bo jednocześnie ruszy remont równoległej jezdni (patrz mapka). Prace mają się zakończyć do zimy.

To już kolejna wersja harmonogramu remontu wartego 45 mln zł. Jeszcze w tym tygodniu ratusz miał inne plany. Na stronie internetowej miasta pojawił się kilkuminutowy film z koordynatorem do spraw remontów Wiesławem Witkiem w roli głównej. Urzędnik zapowiedział, że remont drugiej jezdni odbędzie się w wakacje przyszłego roku.

Prezes wykonującej remont firmy Strabag Dariusz Słotwiński publicznie skrytykował tę decyzję, strasząc wzrostem kosztów inwestycji. W tych okolicznościach ratusz znowu zmienił wersję.

- W tym roku jezdnie "tak", ale tory "nie" - mówi Witek. - Do zimy planujemy skończyć jezdnię do centrum od Woronicza do Racławickiej. A dopiero w przyszłym roku odbędzie się remont torów na skrzyżowaniu z Woronicza, który będzie wymagał wyłączenia z ruchu tramwajów.
Źródło: kmaj, Ratusz: może jednak skończymy Puławską, Rzeczpospolita, link do strony.

Obstawiam, że nie chodzi o to, że nagle odwołano zimę, ale ktoś policzył koszt przerwania remontu. I słusznie, ale po co nam to było.

Dlatego mam nadzieję, że odpowiedzialność za ten chaos informacyjny nie spadnie tylko na koordynatora, ale też na wiceprezydenta Wojciechowicza, z którym decyzja o ogłoszeniu przerwy w remoncie była uzgadniania.

2 komentarze:

Sławek pisze...

No to może tego nie odwołają.
Inwestycje drogowe w latach 2008 - 2009

W latach 2008 - 2009 Zarząd Dróg Miejskich planuje zainwestować w budowę i modernizację układu drogowego 2,5 mld zł - 1 mld w roku 2008 i 1,5 mld w 2009. Dla porównania wydatki na ten cel w bieżącym roku wyniosą 0,5 mld zł. Wysokość środków oraz zakres prac uzasadniają stwierdzenie, że w najbliższych latach na warszawskich drogach rozpocznie się prawdziwy boom inwestycyjny. W odniesieniu do wielu zaplanowanych zadań proces inwestycyjny (ogłoszenie przetargów na projekty, podpisanie umów itp.) został już rozpoczęty.

Do najważniejszych zadań realizowanych w latach 2008 - 2009 należą:
- budowa mostu Północnego i Krasińskiego
- budowa obwodnicy śródmiejskiej od ronda Żaba do ronda Wiatraczna, oraz od ronda Wiatraczna do Wału Miedzeszyńskiego
- budowa Trasy Świętokrzyskiej od ul. Wybrzeże Szecińskie do ul. Zabranieckiej
- budowa Trasy NS od Marynarskiej do Trasy AK
- budowa węzła Łopuszańska - Kleszczowa, modernizacja Al. Jerozolimskich od wiaduktu nad torami PKP do ul. Łopuszańskiej
- modernizacja ul. Górczewskiej na odcinku od Młynarskiej do granic miasta
- budowa al. Rzeczypospolitej od al. Wilanowskiej do ul. Płaskowickiej bis
- budowa ul. Nowolazurowej od Trasy AK do Al. Jerozolimskich
przebudowa estakad Trasy Łazienkowskiej
- przebudowa Marynarskiej od Taśmowej do Rzymowskiego
- budowa ul. Czerniakowskiej bis
- budowa ul. Płaskowickiej na odcinku od al. Rzeczypospolitej do ul. Przyczółkowej
- budowa drugiej jezdni al. Wilanowskiej od Sobieskiego do Doliny Służewieckiej i od Wołoskiej do al. Niepodległości
- przebudowa ul. Bartyckiej na odcinku ok. 1 km od ul. Czerniakowskiej
- przebudowa ul. Prostej od ronda Daszyńskiego do ronda ONZ
- przebudowa Emilii Plater na odcinku od ul. Koszykowej do ul. Twardej wraz z budową parkingu podziemnego
- przebudowa ul. Płochocińskiej od Modlińskiej do Zakładów Zbożowo - Młynarskich
- przebudowa ul. Karowej od Krakowskiego Przedmieścia do Wybrzeża Kościuszkowskiego
- przebudowa ul. Andersa wraz z budową wiaduktów nad torami PKP i ul. Słomińskiego
- budowa drugiej jezdni ul. Płaskowickiej
- przebudowa skrzyżowania ulic: Strażackiej i Chełmżyńskiej
- przebudowa Kocjana od Lazurowej do Bolimowskiej
- modernizacja wiaduktu nad torami PKP w ciągu ul. Powązkowskiej
- przebudowa wschodniej i zachodniej estakady bielańskiej
- budowa Wołoskiej od Rostafińskich do Cybernetyki
- zintegrowany system zarządzania ruchem

--
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

agent ze WSI ;)
www.odliczamy.pl/lech/500/obraz.png
img9.imagepile.net/img9/98215duckhunt.jpg

pretm pisze...

Plany są imponujące. I nikt nie będzie się im przeciwstawiał. Pytanie tylko czy są na to pieniądze.

Publikowanie komentarza

Uwaga: Komentarze nie są moderowane (poza wyjątkowymi przypadkami), ale proszę pamiętać, że każdy bierze odpowiedzialność za treść swoich wpisów.